- قرآن کریم.
- آکنرتس، گریگور. (1397)، تاریخ قوم تیر افکن/ تاریخ تاتارها، ترجمه گارون سارکسیان، تهران: نائیری.
- جوینی، علاءالدین عطاملک. (1389)، تاریخ جهانگشای جوینی، تصحیح و تحشیه علامه محمد قزوینی، تهران: انتشارات اساطیر.
- خاتمی، احمد. (1373)، شرح مشکلات تاریخ جهانگشای جوینی، بر اساس نسخه علامه محمد قزوینی، تهران: موسسه فرهنگی و انتشاراتی پایا.
- خلیلی، نسیم. (1397)، رواداری فرهنگی در عصر مغولان، تهران: ققنوس.
- رستگارفسایی، منصور. (1380)، انواع نثر فارسی، تهران: سمت.
- رجب زاده، هاشم. (1393)، تاریخ جامع ایران، تهران: مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی.
سلیمانی، لیلا؛ الویری، محسن. (1398)، «تبیین جایگاه مشیت الهی در آثار مورخان قرن سوم تا ششم هجری»، مطالعات تاریخی جهان اسلام، 7(14)، 95-126.
- شرفی، محبوبه. (1392)، بازتاب اندیشه مشیت الهی در تاریخنگاری عصر ایلخانی (با تاکید بر تاریخ جهانگشا و تاریخ وصاف)، مجله جستارهای تاریخی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم شمارة، دوم، پاییز زمستان و1392 صص، 69-91.
- فاطمه علیخانی ثانی ابدالآبادی و محمد میر. (1395)، «شیوههای کاربرد آیات و احادیث در تاریخ جهانگشای جوینی»، فصلنامه متن پژوهی ادبی، سال بیستم، شماره ۶۹، پاییز.
- محمدی، حاتمی، پریوش. (1400)، سیمای هویت ایرانی در منظومه دفتر دلگشا با تکیه بر بازآفرینیهای شاهنامه فردوسی، مجله متن پژوهی ادبی، دوره 25.